Podstawowe właściwości modeli canon 5d mark 1, mark 2 i mark 3

lustrzankiRodzina lustrzanek Canon 5d to przekrój rewolucji na rynku takich aparatów cyfrowych. Dzięki tym oto aparatom powstała cała gama lustrzanek, które wzorują się na nich. Warto, więc porównać trzy modele tejże lustrzanki, aby zauważyć, jakie różnice stały się cechą i istotą tejże rewolucji. Model mark charakteryzował się wieloma innowacjami, ale dopiero model mark stał się prawdziwą rewolucją wobec niego. Wprawdzie funkcja autofocusa nie uległa zbytnio poprawie, ale na przykład już obudowa aparatu bardzo się zmieniła. Pojawiły się funkcje cichego fotografowania, czyszczenia matrycy itd, czyli coś, czego wcześniej raczej nie spotykano w aparatach.. Model ten posiada też nieco większy wizjer, który potrafi już ukazać 98 procent całego kadru.

Rozwój technologiczny widoczny jest też tutaj w wadze lustrzanki. Jeśli bowiem doszły do niej nowe elementy, a waga pozostaje taka sama, czyli około 800 gram, to można powiedzieć o nowych, lżejszych komponentach aparatu. Jeszcze większą rewolucją okazał się aparat mark 3, który jako ostatni z tej rodziny ukazał się na rynku w ostatnim czasie. W popularnej trójce zwiększyła się znów rozdzielczość matrycy. Również powiększyła się nieco wielkość wyświetlacza, który już nie ma standardowych w poprzedniej serii 3 cali, ale już 3, 2 cale. W nowym modelu zwiększyła się też ilość formatów obsługiwanych kart pamięci. Niestety, co było do przewidzenia nowa trójka ma nieco gorsze parametry energetyczne. Na tej samej baterii instalowanej oryginalnie we wnętrzu lustrzanki można zrobić minimalnie mniej zdjęć, ponieważ trójka jest nieco bardziej energożerna. Podobnie jak i we dwójce, również w trójce występuje obudowa pyłoszczelna. Pozwala ona na użytkowanie aparatu nie tylko w pyle, ale i w deszczu. W najnowszej generacji trójek polepszyła się też nieco, jakość obrazu, szybkość i wyposażenie. Różne witryny porównujące taki sprzęt wskazują, że nowa trójka jest w tym względzie niewiele, ale jednak zawsze lepsza.

Pozostałe zaś parametry w stosunku do mark 2, nie zmieniają się. Dodatkowe elementy takie jak pilot są oczywiście opcjonalne. Drobną zmianą z korzyścią dla nowego modelu jest czułość ISO, która w porównaniu z dwójką niewiele się zmieniła. W powyższym porównaniu widać, więc, że technologia najwyższej półki aparatów cyfrowych od 2005 roku do lat dzisiejszych znacząco wzrosła. Niestety, cena również znacząco wzrosła, gdyż najnowszy model w okresie, gdy wchodził na rynek można było nabyć za kwotę około 10 tysięcy złotych, co niestety w polskich warunkach nie zawsze jest możliwe.