Rewolucja po premierze Mark II

Canon 5D Makr II wprowadził wiele zmian na rynek lustrzanek, nie tylko w porównaniu do swojego poprzednika D5, lecz w ogóle w kontekście całej branży. Kluczowe dla sukcesu tego modelu było zaimplementowanie do rozmiarów standardowej lustrzanki profesjonalnej dużej matrycy CMOS zapewniającą 100% wykorzystanie jej powierzchni oraz maksymalna kontrolę nad głębią, nigdy wcześniej niespotykanej w standardowych lustrzankach takiego kalibru jak D5.

Najbardziej kluczową zmiana jednak było dodanie możliwości nagrywania filmów, w zdumiewającej, jakości 1080p, czyli full HD. Był to prawdziwy przełom, gdyż, jakość nagrań przewyższała wszystkie dotychczasowe dostępne na rynku aparaty cyfrowe oraz lustrzanki a granica między aparatem a kamera cyfrową zatarła się. Dzięki systemowi kompresji nisko-stratnej 12 minutowy film zajmował 4GB przestrzeni w pamięci karty, przy zastosowaniu najwyższych parametrów nagrywania. By jeszcze bardziej poszerzyć możliwości związane z nagrywaniem filmów na Mark II, dodane zostały także port HDMI, który umożliwia podgląd bezpośrednio na telewizorze, oraz złącze umożliwiające podłączenie zewnętrznego mikrofonu do lustrzanki. Uczyniło to z Mark II prawdziwy procesjonalny sprzęt do nagrywania filmów, co było przełomem na skale światową. Zmiany te tak bardzo spodobały się użytkownikom tego modelu, że zostały jeszcze bardziej wzbogacone w najnowszym modelu lustrzanek Canon’a – Mark III, u którego dzięki zastosowaniu specjalnej metody bezstratnej kompresji wideo wydłużono ilość rejestrowanych klatek na sekundę oraz wydłużono czas rejestracji nagrania do 30 minut przy najwyższych parametrach, (co pochłania około 12GB przestrzeni dyskowej karty). By móc rejestrować i fotografować jeszcze swobodniej, dodany został system Dual Card slots, umożliwiający korzystanie jednocześnie z dwóch kart pamięci. Zapoczątkowało to trend w elektronice by dalej udoskonalać ta technologie w lustrzankach.

Eksperymentalnie za pomocą Canon 5D Mark III zostało nakręconych wiele materiałów wykorzystywanych w kinematografii, pokazuje to, że w przyszłości, wielozadaniowe lustrzanki z możliwością nagrywania, mogą wyprzeć z rynku kamery cyfrowe, które pierwotnie, niezagrożone miały tę partię rynku tylko dla siebie.

{ 0 comments… add one }

Leave a Comment